2007/04/04

عقب نشینی چرا و به چه قیمتی ؟ !

ديشب يک سايت منتصب به يکي از دولتمردان سابق را مي خوندم که به موارد جالبي برخورد کردم . آقاي محمد علي ابطحي براي بيان ديدگاههاي خودشان متوسل شدن به بيانات حضرت امام خميني (ره) و خواستند با قلب واقعيتها فکر و انديشه خودشان را موجه جلوه دهند . در بخشي از نوشته شان مسئولين نظام را از درگير شدن با انگليس متجاوز برحزر کرده و گفته اند که در زمان جنگ حضرت امام (ره) به مسئولين گوشزد کرده بودند که با رفتار و گفتارشان شوروي را تحريک نکنند چرا که ما توان مقابله نظامي با اون کشور را نداشتيم . بايد به عرض ايشون برسونم که در زمان حضرت امام (ره) شعار مرگ بر شوروي بر سر زبانها افتاد و اگر امام (ره) از درگير شدن با شوروي ترسي داشتند و يا مصلحت اندشي ميکردند نبايد اجازه مي دادند در حضور ايشان و در حسينيه جماران اين شعار توسط مردم تکرار شود و از طرفي حضرت امام شخصا اون نامه محکم و قوي را به گورپاچف نوشته و کمونيسم را در زباله داني تاريخ ريختند و مهمتر از آن اگر از غرب و شرق ترسي داشتند انقلاب نميکرده و سياست نه شرقي و نه غربي را به عنوان استراتژي انقلاب اعلام نمي نمودند .
و سئوالم از ايشان " به نظر شما در برابر متجاوز چه بايد کرد ؟ التماس به او که به کشور ما تجاوز نکند ؟ و يا ايستادگي مردانه و کم نيامدن در مقابل کشور تجاوزکار ؟ " حضرت امام زمانيکه براي اولين بار آمريکا ناو جنگي به خليج فارس فرستاد به فرمانده جنگ وقت توصيه کردند ناو آمريکايي را مورد هدف قرار بدهند که ايشان با توجيه مصالح کشوري اين کار را نکردند و بعدها آمريکايي ها اقرار کردند که ناو را براي آزمودن ايران فرستاده بودند و اگر اون ناو هدف قرار مي گرفت ، ناوهاي بعدي را روانه خليج فارس نمي کردند !
در جاي ديگر اين عزيز معناي جامعي از عدالت ارائه داده و خواسته اند تا عدالت نه فقط در اقتصاد بلکه در همه زمينه ها و از جمله در حقوق انسانها هم رعايت بشه که البته خواننده اگر نگاهي به گذشته نه چندان دور بياندازد مفهوم بيانات ايشان را بهتر متوجه مي شود . ودر بخشي هم از مسئولين خواسته اند که مردم را دريابند و در فکر رفاه و آرامش ايشان باشند و دنبال تشنج نباشند !خدمت ايشان بايد عرض کنم ، در چند سال گذشته که دولت پيشين سياست تشنج زدايي را البته با پرداخت بهاي آن از عزت مردم در پيش گرفته بود چه حاصلي داشت ؟! و آيا از دشمني دشمنان کاسته شد ؟ به ما اجازه دادند تا به حقوق حقه خود دست پيدا کنيم ؟ و در کل به سود ما بود و يا ضرر ملت ما و ارزش آن را داشت تا از عزت چندين و چند ساله اين ملت عزيز و شريف خرجش کنيد ؟و باز هم فرموده اند که مردم در سال 58 که به جمهوري اسلامي راي دادند پر از اميد بودند و به آينده شيرين چشم دوخته بودند و از مسئولين خواسته اند که با قدرتهاي بزرگ درگير نشوند ! انگار که ايشان از دنيا بي خبرند و نمي دانند که اين قدرتهاي بزرگ هستند که دست از سرما برنمي دارند و اونها تنها خواسته شان اينه که ما از انقلاب و اسلام و نظاممان دست بکشيم و به کمتر از اين هم راضي نمي شوند و سزاوار نيست مردمي را که از اوان انقلاب با انواع دشمني ها روبرو بوده جنگ طلب معرفي کنيم .
يا علي و در پناه علي مويد و منصور باشيد

No comments: